Retourvoorwaarden

Om te kunnen genieten van retourneren zijn volgende voorwaarden van kracht. Alleen van toepassing op ongebruikte artikelen. De teruggestuurde artikelen worden alleen aanvaard als deze teruggestuurd worden in de originele verpakking met alle originele, labels/handleidingen/toebehoren, onbeschadigd en aanwezig. Het formulier moet steeds vervolledigd worden.

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit. We staan 7 dagen per week voor je klaar en zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Je retour vervalt automatisch als je je product niet binnen de wettelijke termijnen terugstuurt. Wil je iets wijzigen na je retour? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

Vul binnen het voorziene termijn het formulier in en geef duidelijk aan welk onderdeel er mist. In de meeste gevallen heb je het ontbrekende onderdeel binnen de 2 weken in huis. Als we het onderdeel niet na kunnen leveren, nemen we contact met je op en ruilen we het product alsnog voor je om.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?


Je begrijpt wel dat je de volgende artikelen niet kan terugsturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje.
  • Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.
  • Artikels waarvan labels/etiketten verwijderd werden
  • Intieme artikels die geopend werden


Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%.


Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

  1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:
  • beschadiging van het product;
  • beschadiging van de verpakking;
  • compleetheid van het product.
  1. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €15 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product.

Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is.

Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Voorbeeld: haal het artikel uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar gebruik het niet.